28 december 2009

TV-tittande vs här- och nuspråket


Om bl a katter säger man att, det är här- och nuspråket som gäller, dvs de minns ingenting av vad som hände igår, eller kan åtminstone inte berätta om det...

Att jämföras med en fråga, som jag ibland får av mina vänner, hur trivs dina katter i sin nya bostad?? Tja, brukar jag svara, jag har försökt fråga dem, men de säger ingenting, i alla fall inte som jag förstår.

Men Tindra tycks lära sig snabbt, för hon visade intresse av TV:n också igår, dvs kvällen senare, än då hon tittat på fåglarna. Tycktes som hon lärt sig, att det kunde finnas något intressant i den där "burken", så hon ville kolla för säkerhets skull. Fast den här gången lade hon sig på lite längre avstånd ifrån, än första gången.

Ska bli kul att se hur det blir nästa gång...

Bilden "lånad" från HD, fotograf Kalle Lind.

Inga kommentarer: