10 december 2009

TV i livesändning på datorn...


..visste jag faktiskt inte att man kunde se, men jag föreställer mig att det är typiskt svenskt, eller snarare typiskt den svenska tekniken, att kunna erbjuda sådant. I varje fall erfar jag inte så ofta, att man ens kan se olika livesnuttar av tv-program, när man letar på olika utländska tv-stationer på webben, men det kan naturligtvis vara så att jag också hittills letat på "fel" tv-stationer / -sajter.

Dristar mig till att se delar av Nobelfesten ikväll, förmodligen borde man gå o sätta sig vid tv:n istället, om inte annat för att sannolikt uppfatta att livestreamen funkar identiskt med radions livestreamar, dvs att radion (i det här fallet tv:n) är någon bråkdels sekund efter radion /tv:n på riktigt. (Försökte mäta, och kom fram till någon sekunds skillnad!)

En fundering till det nyss sedda - är det typiskt tyskt att inte vilja - eller (inte?) kunna hålla ett Nobelfeststal på engelska, om man inte är ifrån Sverige? Dvs Herta Müllers tal, om nu någon skulle undra...

Det här med Nobelfesten påminner mig för övrigt om en slags snobbism, jag faktiskt träffat på, avseende en potientiell flickvän, en gång i tiden. som tyckte det var en nackdel att jag inte ingick i KVA (hon höll det för självklart att jag inte kunde ingå i Kungafamiljen, eller kategorin Nobelpristagare, men det var just kVA-otillhörigheten hon beklagade, och då menar jag inte KriminalVårdsAnstalter...
För om jag vore med i KVA, finge hon ju gå med på Nobelprisbanketten varje år...!

Normalt ska man som kille vara
tillräckligt lång
inte tjock
vältränad
välutbildad
och
ekonomiskt oberoende...

En hel del säger det inte (som kanske tur är) rakt ut,
att oavsett ovanstående faktorer, bör du dessutom
vara "bra i sängen", och "välutrustad", för att vara intrsseant...

Mitt sinne för diskretion får mig att avstå ifrån att åtminstone
offentligt (t ex i en blogg, som den här) "tycka" vad en presumtiv
partner (ifall "anskaffning" av sådan öht skulle vara nödvändig
för tillfället)skulle "ha" för olika kvalifikationer, vare sig
det gäller yttre eller inre "attribut". En sak kan jag dock avslöja,
finns ingenting "där uppe" hos en partner, kvittar det mig
fullständigt hur resten ser ut eller är "bestyckat". Tyvärr!

Men, som sagt, den presumtiva partnern jag associerade till
ovan, hade dessutom ett annat, för henne oerhört
grundläggande krav....

Jag kan tänka så här - stackars lilla kräsna flicka,
hoppas du kommer trivas i din tillvaro
- kanske i alla fall...!

1 kommentar:

GladaKatarina sa...

Visst är det bra med Svtplay i realtid när det väl är något man vill/hinner se. :-)

Apropå hinna: jag hinner helt enkelt inte fundera på dina bildgåtor. Sorry... =) Men jag försökte iallafall. ;-)

KRAM!