25 december 2009

God Fortsättning!



Alternativ Bildtext!

Tindra ser på TV....
Idag på Juldagen stod TV:n på mest hela dagen, och plötsligt handlade det om fåglar, dvs man kunde se och höra olika fåglar i en film. Min yngsta katt Tindra fastnade för, tror jag, till en början ljuden, och förstod sedan att det var i TV:n, varvid hon började titta på TV:n från ganska nära håll. Ibland tittade hon ut för att se om samma fåglar fanns i naturen utanför fönstret. Hon tyckte det var så intressant, att hon fortsatte titta när det handlade om insektslarver som befann sig på olika växtblad....

På tal om någonting helt annat:
Hittade det här köksfönstret i närheten av min gamla bostad. Minns jag läste att en av mina bloggvänner skrev dels om sin allergi för tomtar, hos en av sina f.d. pojkvänner, inte minst som denne också hade tomtar i sitt "badrumsskåpslandskap", dvs en kreation som blev kvar när man slarvit avlägsnat ett gammalt infällt badrumsskåp. Säga vad man vill, jag tycker dock nog att det här fönstret tar priset, inte minst som det talar om att rummet och hemmet sannolikt innehåller ännu fler tomtar, förutom dem i fönstret....

Med andra ord, God Fortsättning!

Inga kommentarer: