08 december 2009

Ett gott skratt förlänger livet....


Hm, det är mycket man ska tänka på när man flyttar...

Fick det här mailet från min förre fastighetsskötare...

Hej !
Jag tror att du har glömt en låda med kläder i trappan. Den står mellan 2-3 våning.
M,v,h

N.N

Hm, vinden var ju på 4:e våningen o jag kan säkert ha burit ned någon kartong "ungefär" halvvägs, för att slippa gå hela vägen upp för att hämta den, och mycket annat igen...

Det roliga, eller dråpliga är att den i så fall stått där i snart 2 veckor, förmodligen har fastighetsskötaren inte haft vägarna förbi förrän nu, men sannolikt kommit att tänka på sin nyss avflyttade hyresgäst...

Och, ska jag vara riktigt ärlig, var min första tanke när jag såg mailets rubrik och avsändaren, att oj, nu är det någonting i min flyttstädning han kommit på mig att jag har glömt bort eller fuskat med; men det var det ju dessbättre inte...!


Hoppas det inte är någonting annat jag glömt....

Inga kommentarer: