01 mars 2010

Kommentarer till egna kommentarer...


Det måste verkligen framhållas,
att det som är mest kul på bloggen,
det är när man får kommentarer
på sina inlägg.

Ett sätt att få kommentarer,
dvs att indirekt få andra att läsa
ens blogg, är att läsa andras, och
kommentera, och underförstått
länka till sin egen blogg, så att
andra som inte känner till en,
enkelt kan komma dit.

Mycket roligare än de som
läser men inte kommenterar,
eller som inte replikerar, trots
att man ställer en fråga....

...det får mig att avhålla mig
både från att kommentera, och
ibland faktiskt också ifrån att
läsa bloggen ifråga också.

Det är ändå ingen idé...

Däremot, till mitt förra inlägg
om Billinge, i norra utkanten av
Vellinge, fick jag oväntat många kommentarer,
troligen för att jag själv tillämpade principen
ovan, och för att de jag kommenterat hos,
också tog sig tiden att komma in till mig och
titta på vad jag åstadkommit....
En blev nog till och med litet
överraskad över att jag inte åstadkommit
mer, eftersom jag kommenterat så flitigt hos
henne...

Med andra ord, lika bra att erkänna -
- jag läser och (vill) kommentera oftare
- än jag har tid att skriva själv....

Om nu någon skulle ha trott någonting annat...

Fast just på tal om det inlägget, om Billlinge,
så ska jag faktiskt skriva till Sydsvenskan och fråga.

Säga som det är, att jag känner till trakten ganska väl
- dvs jag kör där ungefär varannan vecka - med andra
ord, för att citera GladaKatarina - dom kör som dårar
på E6:an vid Vellinge, alltså är jag en dåre bakom ratten - tack.... (hm).
Men Sydsvenskan har börjat länka sin webtext, på ett
ganska konstigt, och ibland inkonsekvent sätt, så jag
tänkte fråga om de inte kunde länka ordet Billinge i
texten om Vellinge, så jag kunde förstå var det ligger....

En gång skrev nämligen Sydsvenskan på nätet, om
kärlek, och då länkade man begreppet "KK" som någon
talade om.

Aha, tänkte jag, ska bli kul att se vad man anser att det
innebär...

Men, man länkade inte till Google, utan bara till
andra begrepp i sin egen tidning. Slå in "KK" i fritextsökfältet
på Sydsvenskan.se, så kanske du förstår vad jag menar.

Oerhört många träffar på Malmö Kanotklubb, en del på Kvinnokliniken,
och en på en motorchatt, förmodligen i betydelsen KörKort...

Men KK som KK i sex och kärlek då??

Nja, meningen var, menade en textredaktör att man
skulle börja länka all sin text, men att man hade vissa
inkörningsfel till att börja med. Så småningom är även tanken
att man skall länka till Google... (oups...!!)

Redaktören menade att jag gärna fick återkomma, om
jag tyckte det fanns andra (länkade) konstigheter, för det
här hölls med om att det var konstigt länkat.

Så, jag samlar lite på hög. Förvisso var väl inte Billinge länkat,
men jag tänkte förutom det, fråga om en annan länkning.

I stada har vi en gammal simhall som är ombyggd till
äventyrsbad, och i brist på annan fantasi, gavs "nybygget"
det fantasifulla namnet Aq-Va-Kul. I en artikel nyligen
(i Sydsvenskan, förstås), hade man länkat "Aq"....

Kanske tur man inte länkade "Va"
-----------
RIDÅ


Bilderna allihopa ifrån det egna skafferiet,
tagna i år, och i Vellinge kommun,
förutom det översta,
som härör ifrån mitt nya favoritfik i Lund,
eller i alla fall utsikten därifrån,
om det nu kan kallas utsikt...

...och det "konstiga" fotot,
e av min fot på
en av bilens pedaler,
taget genom min ratt...

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag tyckte bilderna var solklara och jag kände också igen mig i inlägget fast det gjorde inget eftersom det bara var trevligt att du kommenterat så mycket! Det är också lite ovanligt.

Man ska ju fota bilder där man upptäcker något intressant även om inte mottagaren alltid ser det.

Man kunde känna atmosfären och värmen från insidan av fönstret och hur folk springer utanför i stress och för att hinna. Det är sådant som räknas i bilder och viktiga för betraktaren.

Skoj att det tillkom ett inlägg idag också men klart att känner du förr för att läsa andras än att skriva egna så gör du så också.

Fridens på dig och ha en trevlig måndagskväll!