03 mars 2010

100:e inlägget - Om strul i kvadrat....


Telenor har ju Sveriges bästa support, enligt dem själva åtminstone.

Ringer upp deras support, eftersom min mobila hemtelefonis utökade nummervisning, inte funkar som den skall...

"Hej och välkommen till Telenor, är du kund hos oss kan du trycka in antingen ditt mobilnummer eller ditt personnummer.."

Efter en tids väntan, "Hej, du har kommit till Madicken på Telenor, vad kan jag hjälpa dig med...?" Jo, det är Johan Anglinder, kan du se mitt personnummer? "Nej det kan jag tyvärr inte..." Varför i helskotta ska man då knappa in det inledningsvis?? Rabblar upp mitt personnummer... "Du, eftersom du har hemligt nummer, måste jag ringa upp dig..." OK, lägger på luren - och (konstigt nog, va?) V Ä N T A R......

Inget händer, men så kommer ett SMS. "Hej Johan. Då det är strul med våra telefoner för tillfället kan jag inte ringa ut. Jag kommer att försöka nå dig under dagen. Beklagar strulet. Mvh Telenor."

Hur i helskotta kan det här företagets support ha blivit utnämnd till 2009 års bästa??

--------
Uppdatering! Inlägget ovan skrevs efter att ha försökt ringa supporten 12:35, dessförinann hade jag ringt dem 11.40, men då bröts samtalet...

Tills i skrivande stund har ingen försökt kontakta mig, dvs drygt kl 21.00

Någon som vet vad i supporten de vann något pris för???
------------------
Uppdatering, 1 dygn senare....! De HAR (fortfarande inte) HÖRT AV SIG....!!!
Någon som är förvånad?
- Å andra sidan funkar tjänsten jag önskade support om, som den skall idag, men det kan de knappast veta, eftersom jag tack vare deras "utmärkta säkerhetssystem", aldrig ens fick presenterat mitt ärende....

RIDÅ!

4 kommentarer:

Sanna sa...

Kan inte annat än skratta när jag läser ditt inlägg och jag känner också igen mig i andra liknande situationer där man senare konstant sitter och stirrar på en tyst telefon.
Byt genast operatör *skojar*

Hoppas det har löst sig till dags datum och du hunden gick inte att hyra ut tyvärr. :))

Sanna sa...

Trevlig helg och njut av solstrålarna om de når dit där du bor också!
/Sanna

Sanna sa...

Blev det en bra helg? *ler*

Sanna sa...

Har du hört något nu då?