09 mars 2010

Företagsamt litet barn....


Mamma utelåst av tvååring

När mamman kommit ut på balkongen smällde hennes tvååring igen dörren bakom henne.

Brandkåren fick tillkallas för att hjälpa henne. Brandmännen fick ta sig in genom lägenhetsdörren och öppna balkongdörren. Händelsen inträffade på Korsörvägen vid 21-tiden på tisdagskvällen.

--------------
ur dagens Sydsvenskan.se


Skulle tro ungen får höra det "resten av sitt liv", hur duktig han var....
Tur i oturen var väl att tempen ändå bara ligger kring 0:an i vår lilla stad.

Själv minns jag att jag gjorde någonting liknande, fast om jag minns rätt, låste jag nog in min mamma i köket. Det fanns 2 dörrar dit, så jag var nog skicklig.... Och hur hon kom ut? Ja, hur ska jag minnas det?

-------------
Någon som hört nåt från Telenors support??

- Inte jag....!!

Man borde egentligen ringa till länshövdingen i Blekinge o fråga hur de kan tillåta sitt landskap att vara utan fungerande telefon i nästan en hel vecka....?

Vad palmen på bilden överst har med det hela att göra - ja, inte vet jag, men det lyfter ju bloggens läsvärde, dessutom lite reklam åt Trelleborgs Allehanda, som "lånade" ut bilden....

2 kommentarer:

Sanna sa...

Palmer är vackra *veta*

Ja du att bli utlåst av sitt barn kan ju inte vara skoj och man skulle gärna vilja veta mer. Antagligen gträt väl barnet också som inte fattade hur den skulle öppna dörren igen.
Stackars mamma och stackars barn.

Anglinder, förstås! sa...

Det håller jag verkligen med om, stackars barn, men trots att man senare visade bilder, och berättade att mamman fick klättra ned på en brandstege, fick man aldrig veta hur det gått för barnet...