24 februari 2010

På motorvägen till Billinge....


Det här inlägget torde näppeligen roa särskilt många, möjligen någon enstaka av mina läsare, fast jag tror den blir desto mer road...

I Sydsvenskan, alldeles nyss...
Publicerad 24 februari 2010 21.37 | Uppdaterad 24 februari 2010 21.38

"Trafikolycka på E6 utanför Vellinge"


"En bil åkte av vägen på E6 vid avfarten till Billinge norra avfart.
Mer info senare."

Personen som skrivit rubriken kan rimligen inte vara samme person, som skrivit den första meningen...

Personen som skrivit den första meningen kan rimligen knappast ha läst rubriken (enklast!), eller ha en rimlig uppfattning om var Billinge ligger. Förhoppningsvis förväxlar inte vederbörande det med Billingen, i så fall blir det väldigt fel....

För syns skull länkar jag E6 också... Dess sträckning är det intressanta, jfr gärna Eslövs kommuns belägenhet vs E6.... Var Vellinge ligger?? Det står ju i rubriken...

Får hoppas de korrekturläser nästa uppdatering...

Bilden ur samma tidning tidigare idag, förhoppningsvis är den spegelvänd, för det kan väl inte vara så att en stor långtradare kör om en räcka personbilar i vinterväglaget, eller misstar jag mig??

5 kommentarer:

Sanna sa...

Oj vad mycket du hade kommenterat hos mig och jag får säkert mer anledning att svara tillbaka.
Angående reklamen du frågade om så kan man med ett sms betala 20 kr/mån för att bli av med den på bloggplatsen eller göra som jag, lägga den vid ena sidan så slipper man ha den under texten där det flimmrar och stör mera.

Angående journalister så endera retar de gallfeber på oss eller så gör de tabbar som här och kan man annat än skratta då?
Ja det är ju stor skillnad på de angivna platserna....ha ha"

Ha en go helg nu och här regnar det så all snö förhoppningsvis minskar rejält. *gillar*
/Sanna

Sanna sa...

Hade du inte plitat ner något sedan jag sist var här??? *skamligt* ha ha

Du undrade över animeringen (FREDAG) och den är ju givetvis gjord i photoshop och det går inte att med något enkelt knep berätta hur men däremot kan jag rekommendera dig bibeln "Adobe PHOTOSHOP 7 - på 24 timmar"! Från den boken har jag lärt mig allt jag kan och det är grunderna och sedan för man testa och utveckla sig själv utifrån det.
Med lite vilja går allt och boken är ett lätt och roligt sätt att komma igång.

Ha en go lördag på dig nu och jag hoppas jag får läsa om något nästa gång jag tittar in. *ler*

GladaKatarina sa...

Å andra sidan kör bilisterna på E6:an vid Vellinge som dårar! Åker de av så skulle det inte förvåna mig om de voltar ända till Billinge! >;-)

Troligen är det något rättstavningsprogram som tokat till det.

Sanna sa...

Nu ska vi se om jag minns dina frågor!

Jo mattunderlägg finns på Rusta eller Jysk. Till vår matta fick jag klippa lite och det fungerar bra i den plasten. Det viktiga är ju att mattan ligger stilla i slutänden.

Gatstenscollage låter snyggt och det blir du ensam om och har aldrig sett tidigare. Så det är ju bara att sätta igång *ler*

Jag förstod att jag var tvungen att förklara det där med äggkoppen och vattnet...ha ha!

Ha det gott denna söndag och njut av ledigheten om du nu är ledig vill säga!
Hörs!

DDT sa...

Spegelvänd? Säkert! Har en lastbilschaufför satt in sin farthållare på 90 så kör han i 90. Oavsett väglag, övrig trafik och nederbörd. Har man riktig tur har han precis kommit av en färja och har en intressant promillehalt också.