21 februari 2010

Samtidigt, på Malmö Konsthall....


...begavs det i fredags kväll vernissage med en annan tysk, Hans-Peter Feldmann, som ställer ut här för 2:a gången, förra gången han var här, skrev vi 1975.

Feldmann bjuder sina beskådare en rad olika konstverk av varierande art. De 2 konstverk som på ett eller annat sätt kommer att utgöra det mest bestående intrycket på mig, är nog lika många foton på, som det finns jordgubbar i e enliterskartong, liksom de olika porträtten av människors åldrar, där porträttserien börjar med en 8 månader gammal flicka, och avslutas med en 100-årig dam.

Erkända konstnärer bör ju också ha s.k. installationer. Den jag möjligen kommer att minnas, är "sovrummet". Vad det är, ja, gå dit och se själva!

2 kommentarer:

GladaKatarina sa...

Ja, den skall jag allt pallra mig iväg på. :-)

Anonym sa...

Låter spännande och är lite nyfiken av mig varför jag också brukar bese vad staden har att erbjuda emellanåt.
Gillar konst och ett av mina stora intressen så detta ska man givetvis gynna de stackars konstnärerna! *ler*

Allt gott till dig och lägger till att du hade en hel del intressanta foton i din blogg och antar att du fotar själv?!

MVH//Sanna