23 juli 2010

Hästen var inte vit...

Alltså, "springaren" var inte vit

och...

det var ingen som sa "cheerio, Miss Sophie...", även om det var Sophie det handlade om...

Hur som, båda "citaten" är associationer av den film jag nyss sett..., även om inget av dem har någon anknytning till filmen....

Hur gör man om man får ett presentkort på SF-biograferna, men har "djupare" filmsmak, så att man egentligen hellre besöker Kino, Pandora eller Spegeln, när det är någonting man vill se på biorepertoaren....? Då gäller det att vänta in godbitarna, och

en av dem, Letters to Juliet, är definitivt en sådan!

Bara att medge, jag har en liten romantisk ådra, och den här filmen bejakar verkligen mitt intresse.!Dessutom utspelar sig handlingen, till skillnad från många andra romantiska filmer jag "tvingats" se, nutid, även om huvudtråden handlar om det som hände en av huvudpersonerna för 50 år sedan, vilket ändå är "modern tid"!

Tyvärr lyckas jag aldrig minnas olika skådespelare, men den här gången kanske man kan hoppas på en ändring inte minst som Charlie i filmen spelas av Christoper Egan, ett namn han delar med en av mitt yrkes läromästare.

Mycket nöje om du vill se filmen!

Bjuder på en liten trailer som smakprov. Man blir inte så lite sugen på att styra semesterkosan till La Bella Italia!

Dessutom, eftersom jag gillar glass, får man utmärkta tips vad som kan göras mer med glass, förutom att äta av den, om bara "lågan" finns!

Inga kommentarer: