16 augusti 2009

GPS-spratt...


Jag hade ställt GPS:en på Warschauer Strasse, för att komma till East Side Gallery som skulle ligga i dess närhet. För att komma dit ifrån min tidigare position, var jag i så fall tvungen att passera Oberbaumbrücke, som på bilden ovan syns i form av en röd tegelbyggnad med tinnar och torn.. Och min "kartläsare" var ju rätt på det, om man undantar att jag önskade fördas som bilist och inte som cyklist eller fotgängare... Med hänsyn till att det var stört omöjligt att vända på den lilla trånga gatan jag nu befann mig på, lika litet som att jag ville backa ut på den ganska hårt trafikerade genomfartsled jag alldeles nyss svängt av ifrån, liksom faktumet att det såg ut att funka att köra "igenom" cykelpassagen, gjorde jag det! Och på köpet fick jag ju se den fina tyskreggade sossecontainern!

Inga kommentarer: