13 augusti 2010

Matburk omkull på köksgolvet..


Djäklar! Jag hade precis svabbat köksgolvet och skulle ta någonting i kylskåpet.

Det var då det hände.

Zockans matburk flög ut, gjorde en galant saltomortal, och landade upp och ned
på köksgolvet. Det lösa locket var fortfarande på, men upp och ned
(undrar vad som hände i luften...).
Men mitt nystädade köksgolv var inte nystädat längre, det fanns kattmatsbitar
i sås runt omkring burken i en fin 15 cm-diameter.

Vad göra? Fram med svabb igen? Njae. Fram med hushållsrulle och våt disktrasa?
Nej - "Tindra!" Efter att ha ropat några gånger på min matglada katt (stark underdrift)
och ha talat om "Mat på golvet", var det inte så länge till mat på golvet....

Och jag slapp städa, svabba, sopa, slänga.... Däremot torkade jag rent med
disktrasan efteråt, för att det inte skulle vara kletigt.

Vem sa det var jobbigt att ha katt?

Inga kommentarer: