03 juli 2009

Nytt i-landsproblem!

Då 2 lastbåtar krockat på danska sidan av Öresund, och norr om Öresundsbron, fast i Drogdenrännan, alltså den ränna som finns för djupgående fartyg, med tunneldelen av Öresundsförbindelsen, har jag äntligen fått en karta som uppdateras fortare än kvickt över all sjöfart runtomkring Skåne.

Men nu kommer min fråga, 2 av fartygen finns uppe på land, ett i Svedala, och ett i Kivik.... , eller snarare än bit ifrån, väster om, någon mil.

Någon som kan förklara sambandet för mig?

Om det handlar om upplagda fartyg (skeppsvarv i Svedala?), borde det ju förekomma betydligt fler signaler från landbacken...?

Anyone who knows the answer??

5 kommentarer:

Zockanm sa...

Hörru du... I-landsproblem vare... Tänk om du skulle bekymrat dej lika mycket för om jag fått mat...!

Hanna sa...

nu så! =)

nej, jag märkte det med när jag gick in där... hade ingen aning att de gjorde skor också!

hörde det om båtarna... en kollega läste högt ur expressen/aftonbladet.se. hur fasen lyckades dem! de hade nog inte "det levande sjökortet" installerat ;)

GladaKatarina sa...

Har fortfarande inte fått svar på var den där hissen fanns, kan du kloa lite lätt på husse så han berättar??? ;-)

Zockan förstås! sa...

Klia eller kloa på Husse? Han klipper ju mina klor varannan vecka, suck.

Tror förresten han har nåt på gång om den där hissen. Men blanda inte in mig i det! Gillar inte såna där dörrar, som man inte vet varifrån de kommer. Blev vettskrämd när vi skulle ut från veterinären sist. Puh!

Zockan förstås! sa...

Förresten, skulle hälsa från Husse, han tyckte du borde lösa bildgåtan i presentationen från hans Metroblogg, också, någon gång....