17 juli 2009

Husse, körde du inte Santanan till skroten...?


Jovisst, Zockan, det gjorde jag....

När jag en gång i tiden ägde en Chrysler Sunbeam 1600, vilket förledde ett par av mina mindre bilkunniga vänner att tro att det var en jänkare.... Nä, det var bara en omdöpt engelsk Hillman Avenger. Nåväl, då kom jag över en skylt, som jag satte i bakrutan, där det stod "Recycled Ferri", vilket passade jättebra, på just den bilen, eftersom bilen var racingröd, förvisso med slitet svart vinyltak (poppis på det glada 70-talet, och tydde på "lyx"), och bilen, Chryslern alltså, var i så skrotigt skick.

Recycled skulle man kunna tro om den här bilden, hittad på Volkswagens kinesiska hemsida. Jag ägde en gång i tiden en VW Santana (Made in Germany), men den här (kinesiska) modellen har man ju verkligen hottat upp. Ny front, ny instrumentpanel och aningen ändrat stuk baktill. Undrar om det innebär att bilen, ursprungligen från tidigt 1980-tal är lika säker att köra, som den ser ut, dvs 2000-talets VW-bilar. Jag tror vad jag vill, så får kineserna tro vad de vill...



Överst en Santana, made in China, och nederst en Hillman/Chrysler, som min, fast i annan färg!

2 kommentarer:

GladaKatarina sa...

Duktig kisse som bloggar! På tiden. ;-) Katter och mjölk man ju ofta i samma mening. Men katter och bilar??

Skulle vara Jaguar, då. Det är en bil med klös, det. Husses kompis föredrag ju engelskt. ;-) Eller engelsk-indiskt, när det gäller Jaguar.

Zockan förstås! sa...

Hörru Katten, va' menar du med Jaguar, vems Husse e det som föredrar det? Inte min, eller??

Kram, Zockan