22 maj 2010

Dyrt att försäkra husdjur??


Dyrt med husdjur??
En Jack Russell Terrier blev nyfiken på en huggorm men det gillade inte ormen. Ormen bet hunden som sen bet ihjäl ormen. När hunden började svullna upp och fick svårt att andas blev det färd till djursjukhuset. När ingen annan behandling fungerade fick han serum mot huggorm och då blev han bättre. Veterinärvårdskostnaderna är nu uppe i ca:19000:- och ägaren har betalat ca:7200:- eftersom hunden var försäkrad. En granne har valt att försäkra sin hund nu också efter att ha fått höra vad det kostat.
Ur HD.se 2010-05-11

Glad Pingst förresten!

/Zockan

P.S. Kanske tur Husse inte låter mig gå hur som helst när vi är ute och promenerar. Han är noga med att jag ska ha honom i koppel, så jag vet var han går....

Bilden?? Fråga Husse! Ser ut som en bild på en palm... Har han använt den innan?? Tja, fråga inte mig, jag är bara Zockan!

1 kommentar:

GladaKatarina sa...

Ugh, ja det var ingen höjdare! :-( Hoppas du mår bra! Full rulle här! Fick din kommentar, info kommer.

KRAM!